"Helgmys"

Hallå allesammans! Sovit gott? Det har jag, när jag väl somnade! Hade lite "efter-helgmys" här igår så jag blev nog lite speedad av socker -och fettchocken... Men det är smällar man får ta för ibland är lite helgmys på en måndag precis vad man behöver, och förtjänar, som Nettan skulle säga. Det är hennes ursäkt för allt... att hon förtjänar det! Men jag gillar det, för hon har så rätt - klart man förtjänar allt gott i livet!



Började med tacos... jag brukar ha köttfärs, salladsmix, paprika, fetaost, tomater, rödlök, guacamole, tortillachips och nån sås i... Låter kanske fettigt tycker ni men ska det va så ska det va, så är det bara! Man kan ju såklart göra nyttigare tacos om man vill det genom att köpa fullkornsbröd och strunta i fetaosten, tortillachips, sås, använda nötfärs istället för blandfärs... och strunta i efterrätten kanske... om man vill ;).


La grande finale... Ben&Jerrys PHISH FOOD! Denna glass är utan att tveka Guds gåva till kvinnan när hon har "kvinnovecka". Jäklar i det vad god den var, bättre än Chocolate fudge brownie som var min favorit innan. Phish food är chokladglass med marschmallows, caramelsås och chokladfiskar! To die for, och då menar jag på flera sätt...


Rättså nice måndagskväll alltså ;) Även om glassen nästan är värd att bli tjock för så kommer jag icke att fortsätta på fett-temat idag, nej nej nej, jag ska laga ihop nån nyttig lunch nu vet ni!

Kommentarer
Postat av: Mickan

WIIIIEEEHHHAAAAAA!!! Äjlin Neighbour Petersen bloggar!! Fantastiskt!!! Nu du, här ska läsas! PUSS!

2010-06-01 @ 11:38:44
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Elin

There can be miracles ;)

2010-06-01 @ 12:40:26
URL: http://taintedstory.blogg.se/
Postat av: Susanna

Länge leve chokladglass på en måndag!=)

2010-06-01 @ 23:03:27
URL: http://inspirerad-by-sus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0